Jutranja joga

Jogijski spisi navajajo, da je najboljši čas za vadbo joge zjutraj, ko se vstanemo. Optimalno med 4. in 6. uro zjutraj. Pa vendarle, ko nam dopušča ritem vsakdanjika si vzemimo čas in poskušajmo dan pričeti s čuječo vadbo joge. Verjemite, dan bo drugačen. Lepši. Polnejše doživet.

Jutranja joga prijetno razteza mišice, ki so bile čez noč v mirovanju. Poskrbi za prekrvavitev ter oksidacijo mišic. Tako bomo imeli čez dan tudi več energije.

Vadba joge pa deluje tudi terapevtsko. Z jutranjo jogo se dan nežno prične, sprosti se tesnoba in stres.

Izmed neštetih blagodejnih učinkov jutranje vadbe joge, tukaj naštevamo 5 koristnih učinkov:

1. Jutranja joga prinaša več energije.

Med spanjem sicer naše telo miruje. Vendar to še ne pomeni, da imamo, ko se prebudimo, dovolj energije, ki jo potrebujemo za nov dan. Z gibanjem skozi jogijske položaje, poženemo kri in kisik po telesu, kar je poživljajoče in hkrati dvigne raven energije. Kljub temu, da je joga upočasnjen in nežen način vadbe. Po vadbi se počutimo sveže in budne!

 

2. Zmanjševanje stresa.

Joga je velikokrat tudi meditativna praksa, ki kot takšna, blaži simptome tesnobe in stresa. Skozi vadbo se sproščamo ter upočasnjujemo srčni utrip. Glavni vidik joge je urjenje pozornosti, osredotočanje na upočasnjen, stabilen dih ter prisotno, čuječe opazovanje sebe in okolice.

 

3. Povečanje prožnosti telesa.

Prožnost je eden najpomembnejših, vendar pogosto prezrtih, vidikov telesne pripravljenosti. Brez prožnih mišic, postanejo sklepi togi in gibanje omejeno. Raztezanje, ki je vključeno v jogijske položaje, izboljša prožnost naših mišic. Telo se lahko premika skozi celotni obseg gibanja brez bolečin ali togosti, s čimer preprečujemo poškodbe.

4. Izboljšanje osredotočenosti, fokusa.

Z izvajanjem jogijske dihanja, pranajame, kjer dihamo zavestno, se nam izboljšuje umska osredotočenost in koncentracija. Med izvajanjem asan, dobijo možgani veliko svežega kisika, kar povečuje umsko jasnost, ki nam pomaga pri soočanju z dnevnimi izzivi.

 

5. Več pozitivnosti.

Ne glede na to, kako naporen dan je pred nami, joga nas bo s svojo umirjenostjo in zavestnim, globljim dihom, napolnila s hvaležnostjo.

 

Takrat, ko se osredotočamo na pozitivne odnose, se nam dvigne nivo serotonina in že v nekaj minutah se počutimo lahkotnejše.

 

Razsikave kažejo, da dolgotrajna vadba joge ustvarja v telesu biokemične spremembe, ki podpirajo duševno in telesmo zdravje.

 

Pričnite dan z jutranjo jogo!

Iva Drvarič
Iva Drvarič
16/10/2023
V oktobru sem se udeležila jesenskega Joga Vita oddiha v tradicionalni podalpski vasici Dovje pri Mojstrani. Skupaj smo preživele en res čudovit vikend, na krasni lokaciji, jogirale, hodile na pohode, pomagale pri pripravi tradicionalnih "dovških krapov" in uživale v odlični hrani, ki sta nam jo pripravljala najbolj srčna gostitelja. Rezultat: novo znanje, nova poznanstva, metalna spočitost, predihana pljuča in tista prijetna "fizična utrujenost", po kateri veš da si naredil nekaj dobrega zase. Hvala Katji in Špeli (in vsem ostalim udeleženkam) za res prijetno doživetje, ki ga priporočam in privoščim vsakemu❤️
Tiana Golob
Tiana Golob
29/08/2023
Vadbe joge sem prejšnji semester obiskovala v Gornji Radgoni in sem bila zelo zadovoljna. Po koncu vsake vadbe sem se že veselila naslednje. Špelina energija in potek njenih vadb mi zelo ustrezata. Z vadb sem vedno šla bolj umirjena in motivirana, zato že nestrpno pričakujem pričetek novega semestra.
Alpsko društvo Stratus
Alpsko društvo Stratus
15/08/2023
Preživeli smo čudovit teden na našem tradicionalnem "Poletnem TABORu Hvar 2023". Vsak dan nas je s prijetnimi VADBAMI JOGE razveseljevala Katja iz Joga Vita studia in nam polepšala dneve v prijetnem okolju. ISKRENA HVALA za ves trud in strokovno vadbo joge! Držimo pesti in palce gor, da se vidimo tudi 22.07.-04.08.2024 na Hvaru z Joga Vito! Prisrčen gorniški pozdrav, ekipa za Alpsko društvo Stratus
Ajda Cerar
Ajda Cerar
05/04/2023
Zelo prijeten in sproščujoč prostor, kjer se vedno dobro počutiš ko prideš na jogo. K temu pa seveda pripomorejo tudi super izvajalke vadb.